Cheese slizer.

Hej, idag var första dagen på jobbet. Vi fick massa introduktion och tydligen så har de gjort någon ny avledning vilket gör att det är lite rörigt. Vi kommer därför få börja JOBBA ute på golvet imorgon, istället för den veckan utbildning vi egentligen skulle fått (den ska vi få nästa vecka istället). Här verkar alla jättenoga med intigritet och hur lätt det är att sno en identitet. Mycket do's and don'ts. Vi fick dessutom ta foton till våra badges som kommer imorgon också (våra passerkort). Jag fick också veta att jag börjar sju på morgonen varje dag medan Lotta börjar nio. Vi jobbar på olika avdelningar så det kanske är därför. Något orättvist - men ändå. Jag får iochförsig sluta tidigare, tror jag. Vi får väl se.

Idag efter jobbet tog vi oss till mäklaren där vi skrev på kontrakt och betalade en flat deposit + nästa månadshyra. Flatdepositen får vi tillbaka när vi flyttar ut, den är mest till för om vi tar sönder något eller så. Efter jobbet imorgon ska jag gå och hämta nycklarna till lägenheten, sen packa för att till sist vänta på att Lotta slutar. Sen flyttar vi!! Åh vad skönt att komma bort från detta fängelseliknande rum vi bor i nu. Vi bor i en studentkorridor. Ser verkligen ut som ett fängelse, men ja vad gör man, gratis boende iallafall. Efter att vi skrivit på kontrakten hämtade vi ut våra bankkort som blivit klara och efter det började en timmes window shopping. Hehe, känns ju bra efter att man spenderat nästan 5000 kr på en lägenhet. Fast vi köpte ingenting iochförsig.

Nu på kvällen har vi mest chillat, och varit på Tesco två gånger. Andra gången skulle vi köpa lunchboxar bara, men kom hem med strumpbyxor och nagelgrejer. Det påminner mig lite om när vi var på ikea. Jag skulle fråga om de hade osthyvlar och visste inte namnet på engelska. Min förklaring löd: "Hi, excuse me. I don't know if you have it here, but in Sweden we have a cheese cutting thing, that makes the cheese in to slizes. Do you have it here as well?". Emma i ett nötskal. Självklart hade det osthyvlar, och jag vet numera namnet på det.

Saker jag konstaterar:
- Påsar gillar inte mig. Mina påsar, både papp och plast, har gått sönder flera gånger. Den mest "dramatiska" gången var utanför LIDL, precis där vi bor, då det började spöregna. Min pappåse med UNDERKLÄDER i gick sönder. Japp, två trosor på trottoaren, en pinsam Emma. Tur som jag hade såg ingen annan än Lotta, och hon skrattade ju ihjäl sig. Sen gick min påse sönder idag också, men där i hade jag bara ett block.
- HEALTH and SAFETY!! Kommer först - jämt. Jag tror vi har fått säkerhetsgenomgångar tre gånger nu. Jappjapp.
- Bussar, återigen, håller inte tider.
- Det är jobbigt att här i Skottland, (UK), har de flera sedlar för samma sak. Typ två olika 20pundsedlar, 3 olika 5pundssedlar osv. Det gör det svårt för oss att räkna pengar fort. Vi kan inte placera värdet på dem genom färgerna som hemma i sverige där 20 kr är lila, 100 är blågrön och 500 kopparbrun osv.

Nu ska jag dra.
Puss

Kommentarer
Postat av: Rasmus

vad hette osthyvel på engelska då?

2009-07-28 @ 12:42:14
URL: http://www.youtube.com/vobb
Postat av: Rebecca B

Hej Emma! Tack för den fina presenten! Tur och returbiljett till Glasgow,inte illa! Saknar dig och önskar att du vore här!! Kramade nallen i morse när jag vaknade =)

har redan börjat blogga, så det är bara att kika in på rebeccabilegbg.blogg.se ;) <3 dig Pussar

Hälsa Lotta!!

2009-07-31 @ 09:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0