West blackhall street

Hej igen,

Nu är det lördag minsann. Igår blev jag hemskickad från jobbet. Det var tydligen olagligt för mig att stanna kvar. Om man har varit hos doktorn och doktorn har skrivit ett sjukintyg registreras detta i någon slags databas. För att komma tillbaka till jobbet (innan det egentligen var tänkt) måste man ringa till sin doktor som sedan avregistrerar en från registret. Jag spenderade eftermiddagen med att gå till doktorn igen, haha, för att fixa mitt sjukintyg. Min arbetsgivare ville inte ta emot intyget eftersom doktorn skrivit fel på ett av datumen. Så var tvungen att fixa det. Sen gick jag till Specsavers för att boka syntest. Måste skaffa glasögon. Ser sjukt dåligt, speciellt på jobbet.

Igår somnade jag och Lotta så vi sov middag på kvällen. Köpte hem kinamat för vi orkade inte laga någonting, speciellt inte när kylskåpet gapar tomt. På kvällen gick jag hem till Elin, där vi kollade på vänner och allmänt bara pratade. Väldigt trevligt.

Idag har vi tvättat lakan och varit på Tesco. Måste säga att våra "tvättanordningar" är väldigt kreativa. Vi har inget tvättställ hemma, utan en lång tvättlina (som inte är fastsatt) så vi får varje gång vi ska torka saker hänga upp den på olika sätt. Nu körde vi den tvärs igenom hallen, haha. Så det hänger lakan, unjefär som staket, i hallen. Fint! Numera är vårt kylskåp fullt, massor av mat har vi nu. Efter Tesco gick vi till ett Rusta-liknande ställe där vi köpte blommor (hör och häpna). Så nu är det fint här hemma, levande växter som livar upp och gör lägenheten mer hemtrevlig. Efter "Rusta" (minns inte riktiga namnet) så skulle vi chilla framför tvn. Dock finns det INGEN bra tv här... Så fort vi hör amerikansk dialekt på tv hoppar jag och lotta till och säger "ÅH äntligen - bra tv". Varje gång är det inte bra tv, men det är mer troligt iallafall.

Jag lagade nyss mat åt mig och Lotta. Det blev kyckling med curry/cremefresch/philadelphia-sås, ris och majs. Till det hade vi någon blå alkoläsk. Mycket gott vill jag påstå. Har duschat och sådär, ska vänta på att mitt hår ska torka. Ikväll ska vi  till Jill, hon har födelsedagsfest. Som ni vet fyllde hon 20 i tisdags, så vi har bunkrat upp med lite vin och sådär. Sedan ska vi bege oss hem till henne. Hoppas på en trevlig kväll..

Nä nu ska jag fixa iordning mig.
Vi hörs sen.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0