viva italia

Hej, sorry att jag inte har uppdaterat på länge. Var på bröllop i italien i helgen. Gör som vanligt och skriver om dagarna för sig.

Friday:
Börjar med att jag åker in till Glasgow International airport där jag ska checka in för att först flyga till London. Eftersom jag och Lotta bara har en nyckel var jag tvungen att åka när hon började jobbet. Så min förmiddag spenderades på starbucks och i brittish airways businiess lounge tillsammans med den andra boken i twilight serien New Moon. I get to London, där mitt plan mot Rom är försenat. Mycket trevligt *not*. Efter förseningen bestämer cabin crew också för att terroristkolla oss också, så alla ska bli visiterade och så innan man boardar. Detta tog dryga timmen. I Rom missade jag mitt tredje flyg mot Rimini, vilket gör att jag får stanna en natt till Rom. De meddelade också att det inte, dagen efter på lördagen, fanns några flyg till Rimini. Ber dem boka en resa till Bologna istället.

Saturday:
Japp, planet till Bologna är försenat. Bologna ligger rätt nära Rimini, för er som inte vet det. När jag väl kommer fram så har de slarvat bort mitt bagage. Dvs - bröllop utan tillbehör. Tur som jag har hade mamma packat på pappa, som jag mötte där nere, med massa fina klänningar från hemifrån, så jag hade iallafall något att ha på mig. Bröllopet var jättefint, båda grät av lycka. Festen var storartad och pappa höll tal.

Sunday:
För att kort sammanfatta : Sun tanning day. Solade och badade hela dagen.


Kort och gott gick måndagen och tisdagen till att åka hem. Nu är jag äntligen hemma i Greenock, safe and secure. Jobbet var rätt segt idag men var ändå kul, fick många konstiga samtal men lärde mig mycket på dem.

Bifogar lite bilder. Puss



Kommentarer
Postat av: Marléne

heeej emma, hittade precis in till din blogg. Så roligt att du kommer att blogga från skottland. Jag kommer lätt följa din blogg (;

2009-08-28 @ 01:14:07
URL: http://marliine.webblogg.se/
Postat av: Mamma

OJ så fin du är på bilden längst ner!!!!!!!! VEM är mannen i randigt?

2009-08-29 @ 01:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0