party hard

Tjabba,

festen i fredags blev riktigt lyckad. Det kom mycket folk och vi lärde känna massor. Ingenting har blivit förstörd eller något heller, vilket är rätt soft. Dock blev jag under nattens gång utputtat ur min säng (när jag gått och lagt mig) haha så jag är rätt trött. Sov ju i fotöljen i vardagsrummet istället. På lördagsmorgonen städade jag lite, när Jill kommer in och ser smått förvirrad ut. Hos henne hade det lagt sig en kille. Hon visste inte vem han var hahaha. De hade inte gjort något, men jag kan förstå att det är smått förvirrande om man vaknar med en man inte känner.

Runt lunch begav jag mig tillsammans med Bjarte, Ullrika, Katrine, Christian plus några till till en nöjespark strax utanför Glasgow. Lotta var bakis så hon stannade hemma. Det var väldigt trevligt att åka dit, väldigt billigt också. En nöjespark större än grönan där åkbanden kostar 14 pund. På kvällen begav jag mig en snabbis tillbaka till Greenock för att hämta upp Lotta och Jill samt att byta om. Därefter åkte vi tåg till Paisley där Katrine bor, hon hade grillparty. Mycket trevligt. Hon hade även många skottska vänner, så nu har jag lärt mig säga massa typiskt skottska meningar. När man jobbar på IBM träffar man för det mesta bara IBMare, så det var trevligt med lite omväxling. Vi sov även över hos Katrine.

Idag delade jag, Lotta och Jill på en taxi från Paisley till Greenock eftersom vi alla var för trötta för att åka tåg. Jag är dessutom sjuk så jag mådde jättedåligt, vilket gjorde att jag inte alls ville åka tåg hur som helst... Denna taxiresa var nog min värsta taxiresa någonsin. Nog för att taxibilar kör som galningar i Stockholm kan man inte ens jämföra de hemma i Sverige mot de bilar här. Vilka jävla galningar. Det var flera gånger jag och Lotta trodde vi skulle dö. Men det gjorde vi ju inte, obiously. I övrigt var jag och Lotta och storhandlade på Tesco. Vi handlade mat som man kan ha i frysen och sån, plus massa hemmagrejor. Våg, glas, tallrikar och sånt. Köpte även med oss ett helt apotek kändes det som. Köpte piller mot förkylningar, vaselin, febertermometer osv eftersom jag är sjuk. Vi handlade så mycket att vi var tvugna att ta taxi från Tesco hem till oss (en promenad som vanligtvis tar 5 min, högst). Annars idag har vi kollat på två filmer och köpt Kinamat från ett take away ställe precis runt hörnet. GOD mat ftw.

Tänkte att jag kanske skulle lägga upp lite bilder, men det blir i nästa inlägg. Puss och kram

Saker jag konstaterar:
- Hemmafest här är inte samma sak som hemmafest hemma. Här festar man mer.
- Det finns jävligt mycket fåglar här. Stora är de också. De är inte direkt rädda för människor. De brukar sitta på våra fönsterbläck antingen i badrummet eller köket. (Då vi har stängt fönster alltså).

Kommentarer
Postat av: Katrine

Hej Emmis! Kul blogg! Var morsomt både i park og grillparty igår! Vi får ta nye fester her i Paisley, som ikke skal ende slik som igår!

Seeya!

2009-08-09 @ 20:48:20
URL: http://gullesn.blogg.no
Postat av: Rasmus

hur har ni råd med allt detta O_o

2009-08-10 @ 00:17:33
URL: http://www.youtube.com/vobb
Postat av: Baffeee

EMMA! det låter som att du har awesome där! hoppas att det är så oxå ^^

får man komma ner snart eller? :')

saknar dig! <3

2009-08-10 @ 14:09:39
URL: http://mrmormor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0