ÄÄÄÄNTLIGEN!!!!

HEJHEJ!! Sorry att jag inte alls har kunnat uppdatera. Vi har ju äntligen flyttat in i vår lägenhet och har (läs: hade) inget internet, tills nu. Vi fixade mobilt bredband från 3. Här i skottland är allt bra, jag börjar känna mig hemmastadd. Vi har gjort det så fint i vår lägenhet.

För att återigen göra det lättare för er läsare kommer jag skriva om dagarna för sig.
Så enjoy:

Tuesday:
"Första dagen på jobbet". Vi fick sitta med våra teams och börja lyssna på samtal. Snabblärd som jag är (faktistk) så lärde jag mig ett av de 5 program vi använder den dagen. Hehe. Ah. Efter jobbet åkte vi till james watt, där vi bodde, och packade. Sen var det bara att checka ut, ta en taxi med all vår packning och ikeakassar till vår nya adress. Sir Michael Street. Lägenheten är underbar, vi har verkligen gjort den till våran. Möblerat om och lite sådant. Vi var kreativa och experimenterade lite med maten idag. Vi skulle nämligen göra lunchlådor, så vi kokade ris och tänkte steka kyckling med curry till. Så visar det sig att vi glömt köpa matfett, så ja, improvisation som är min starka sida var en bra egenskap i denna situation. Vi tog lite philadelphia light och vatten, så "kokade/stekte" vi kycklingen i det. Maten blev faktiskt jättegod.

Wednesday:
Andra dagen på jobbet, börjar lära känna lite folk på jobbet. De är trevliga. Vi åt tacos till mat. Jadu, vad mer ska man säga? Vi gick till tesco och köpte täcken. Tänka sig, ICAs egna täcken. Det var det vi köpte, haha. jaja. De funkar bra. Sen köpte vi lite lakan också.

Thursday:
Idag, jadu vad gjorde vi idag? Jobbade? eller ja "hade träning". Eftersom det inte finns något schema för mig så fårjag ta rast och lunch när vi vill, rätt skönt... Lotta och jag kan då äta tillsammans eftersom hennes team och mitt inte äter samtidigt, (inte för att hela teamet äter samtidigt ändå, men ah).

Friday:
4 dagar utan internet.... abstinens. Idag spöregnade det, och två killar från lottas team orkade inte åka buss hem, så vi fick en taxiresa betald av dem, det var rätt skönt. Sen gick vi till new look för att handla lite kläder till festen vi skulle till senare på kvällen. Det var VIP red carpet tema. Elins, en i mitt team, rumskompis hade "avskedsfest" så vi gick dit. OCH PÅ VÄGEN DIT BLEV JAG NEKAD ATT KÖPA VIN PÅ SPAR, FAST JAG HADE LEGG!!! Surkärring. Samtalet gick till såhär.
Jag: "one bottle of wine please"
Kassören: "Do you have an id?"
Jag: "yes, of course *langa fram två olika, både körkort och det från banken*"
Kassören: "*Titta* Okey *börjar plocka fram*"
ANNAN KASSÖR BREVID: "Do you have a passport?"
Jag: "Ehm.. no?"
ANNAN KASSÖR BREVID: "Well how did you come to UK without it then? *belåten*"
Jag: "I live here, so I have it at home, as everybody else".
ANNAN KASSÖR BREVID: "No, I won't give you the wine unless you bring a passport"
Kassör nr 1: "*förivrrad*"

Hur som helst var festen rätt rolig. Lärde känna nya människor, mestadels norrmän. Vid 23tiden gick vi till en lokal rockbar i Greenock tillsammans med alla. Mystiska Jill (tjej) bjöd mig och Lotta på två drinkar var innan det var dags för att åka till en club här i närheten. Här i Greenock stänger de dörrarna till klubbarna kl 23.30 så får man inte komma in, festen fortsätter ju fram till typ 5, men ingen får komma in efter 23.30. Det vi inte visste var att det var ett skumparty, så alla som hade "red carpet"kläder blev ju mindre glada. Vi går in i det stora rummet, helt plötsligt blåser en fläkt med skum rätt i ansiktet på mig.

Saturday:
Tog det väldigt lugnt idag. Hade filmkväll då både jag och Lotta däckade.

Sunday:
Vi var ambitiösa och tvättade, diskade och damsög. Allmänt städade. Vi köpte oss också ett nytt mobilt bredband, hoppas nu på att det ska funka.

Monday:
Jobba jobba jobba. Elin, min nyfunna vän, kom på kryckor och gips. I fredags hade vi försökt att få henne att ta en taxi med oss, men hon var så bestämd om att hon skulle gå till "stan" för det gav henne motion. Under den vägen bröt hon foten. Smart Elin ;) Du skulle åkt taxi som oss andra. Jadu, vad har vi gjort? Inte mycket. Jag lagade mat som vanligt, biff med hasselbackspotatis, vitlökssmör och sås. Mycket gott. Sen gjorde vi lunchlådor. Japp japp. Igår satte vi också upp en namnskylt på dörren, minsann. Nu hittar ni oss i trapphuset.

Saker jag konstaterar:
- Fest här och fest hemma är inte samma sak. Här börjar man festa redan vid 18-19tiden, för att sedan gå ut runt 22.
- Spar är dåliga.
- Holländare är märkliga. De vi har träffat, vilket är typ 10 st, har varit ytterst konstiga.
- Folk dricker annat på fest här. Hemma ligger burkar överallt, här ligger flaskor.

Nästa blogg finns bilder.
Puss


Kommentarer
Postat av: Rasmus

fan va ja e avis på ditt och lottas liv.

2009-08-04 @ 01:55:59
URL: http://www.youtube.com/vobb

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0